Basisschema's

Met deze basisschema's heeft u een gegarandeerde goede start met sporten. Uiteraard kunnen sporters die al enige ervaring hebben er ook gebruik van maken, kijk op welk niveau je nu ongeveer zit en kies je schema uit. De schema's volgen zich op daardoor zit u voor de komende tijd op de goede weg. Blijf vooral naar uw lichaam luisteren om eventuele blessures voor te blijven. Bij de schema's staan ook tips voor het tempo en de rust na de trainingen, mocht u nog vragen of opmerkingen hebben dan horen wij graag van u. Trainze!

Hardlopen - Basis 1: tot 5 km.

Dit basisschema 1 voor beginners heeft als doel dat je via een geleidelijk opbouwende weg bekend wordt met het hardlopen. Met dit schema is het mogelijk om na 12 weken een half uur aan een stuk hard te lopen. Het schema is er voor iedereen; die draad weer oppakt, zich een gezondere leefstijl wil aanmeten of gewoon wil beginnen met hardlopen. Het schema is ook geschikt om te ondersteunend te...



lees meer »downloaden

 

Hardlopen - Basis 2: tot 10 km.

Het basis 2 schema heeft een aanvangniveau van 30 minuten hardlopen achtereen en werkt toe naar het volbrengen van 10 km. Vanaf dit moment raakt u al weer wat meer ervaren met het hardlopen, de 10 kilometer als doel is natuurlijk een mijlpaal en daar mag best bij stil worden gestaan na 12 weken! Maar eerst trainen! Succes!



lees meer »downloaden

 

Hardlopen - Basis 3: vanaf 10 km.

Het basis 3 schema richt zich meer op mensen die willen beginnen met het lopen van wedstrijden. Het aanvangsniveau is het eind niveau van schema 2, dus 10 km kunnen hardlopen. Het is een zwaarder trainingsschema en daarom is het erg belangrijk te luisteren naar het lichaam! Ben je niet fit voor de training dan dien je een hersteltraining te doen of te rusten. Dit kan zijn 30 minuten heel...



lees meer »downloaden

 

Nieuwsbrief